Renata Naprawa, Kornelia Maternicka, Alicja Taniejewska. Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne.
Wydane przez
Wydawnictwo Harmonia
Wydawnictwo Harmonia
Dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Podczas tworzenia ewaluacji IPE-T-ów moich uczniów z żalem myślałam, iż przystępując do konstruowania programów nie znałam publikacji Pań Naprawy, Maternickiej i Taniejewskiej.
Autorki bardzo szczegółowo określają treści kształcenia jakie uczniowie powinni opanować na właściwych etapach edukacyjnych. Oczywiście – zaznaczają, iż oczekiwania wobec uczniów należy personalizować, dobierać odpowiednio do etapu rozwojowego danego dziecka.
Wspominanie treści są podzielone na trzy główne obszary:
I – obsługiwanie samego siebie,
II – uspołecznianie,
III – rozwijanie sprawności i umiejętności.
Autorki postulują, aby treści nauczania opierać na wielozmysłowym przekazie, który – jak przekonano się empirycznie – najsilniej wpływa na rozwój.
Po dokładnym przeanalizowaniu wszystkich trzech części IPE-T-ów, stwierdzam , iż publikacje te są obowiązkowe dla padagogów, przed którymi droga zawodowa postawiła zadanie w postaci nauczania osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Gorąco polecam!
Komentarze
dziękuję za komentarz:)
autorki powinny mieć pomnik za zasługi dla szkolnictwa specjalnego:) Miały rewelacyjny pomysł i tylko teraz trzeba istnienie tych książek rozgłaszać.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz:)
Program ten uwzględnia różnice w odchyleniu standardowym od-2, do -3, oraz wahania w ilorazie inteligencji od 55-69 wg Wechslera.Słowem - jest to gotowy program dla ucznia upośledzonego w stopniu lekkim.
korzystajcie i reklamujcie gdzie się da, bo warto:)
Pozdrawiam:)