Wydane przez
Wydawnictwo Impuls
Wydawnictwo Impuls
Mieczysław Łobocki, którego obficie cytują wszyscy studenci pedagogik wszelkich, w przystępny, jasny i czasami żartobliwy wręcz sposób objaśnia podstawy. Tłumaczy czytelnikowi czym się różnią od siebie badania ilościowe i jakościowe, jakie warunki musi spełniać badacz, by jego działania można było nazwać badaniami pedagogicznymi, nakreśla rolę wsparcia teoretycznego w procesie badawczym, by wreszcie szczegółowo zająć się opisywaniem czym są problemy badawczy i takież hipotezy, jak najlepiej dobrać próbę (czyli ludzi, zjawiska, które chcemy zanalizować) i proponuje nam – przemyślane i wypróbowane – etapy badań pedagogicznych. Autor porusza w swej książce także aspekt moralny, nakreślając cechy osobowości jakimi musi się charakteryzować badacz. Znajdziemy tu także krótki przegląd metod i technik stosowanych w badaniach pedagogicznych.
Może „Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych” jest dziwnie dobraną lekturą jak na niedzielny wieczór, ale muszę przyznać, że dawno już nie czytałam nic tak edukującego.
Komentarze
to tylko dobra organizacja:)
Peek-a-boo,
zaglądam do Ciebie, ale tam nie ma ankiety:/ Zajrzę później - dzięki za zaposzenie:)