Joanna Tomczyk, Renata Ziętara. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej.
Wydane przez
Oficynę Wydawniczą Impuls
Oficynę Wydawniczą Impuls
Książka Joanny Tomczyk i Renaty Ziętary jest doskonałym narzędziem dla pedagogów. Przetestowałam ją i wiem, że ułożyły ją osoby, które mają długą praktykę w pracy z dziećmi i które konstruując kwestionariusz zrobiły to przede wszystkim, by ułatwić pracę sobie i jak zdobyć jak najpełniejsze informacje o badanych dziecku.
Materiał diagnostyczny autorki podzieliły według zaburzeń jakie mogą występować u dzieci. Znajdziemy tu zatem narzędzia do zbadania umiejętności komunikacyjnych ucznia, słuchu fonematycznego, umiejętności czytania, pisania, sprawności ruchowej, percepcji wzrokowej, orientacji a także procesów myślowych.
Do kwestionariusza dołączono szczegółowy instruktaż korzystania z niego, a w dalszej części autorki dołączyły konkretne karty pracy, które możemy wykorzystać podczas badania. Są tam propozycje zdań do syntezy, puzzli, wyrazów do odwzorowywania czy pisania ze słuchy, obrazków do kolorowania i wiele innych.
Całość jest skomponowana tak udanie, że dla dziecka proces diagnozy jest okazją do zabawy, a dla nauczyciela – terapeuty wielką pomocą w określaniu zaburzeń dziecka i opracowywania na podstawie wyników badania wytycznych do dalszej pracy z dzieckiem.
U progu nowego roku szkolnego – zachęcam do skorzystania.
Komentarze
wobec coraz silniejszego nacisku na dokumenty, ta książka jest jaśniejszym promieniem - nie zachęca do tworzenia dokumentów dla dokumentów, ale tworzenia ich tak, by dzięki nim łatwiej było pomóc dziecku. Książka - hicior.